HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

113. P29 - Málta

2014.03.26. 21:21 booware

P29-2.jpgJelen poszt alkalmával visszatérünk a Földközi tenger középső régiójába és újra megtekintünk egyet a remek máltai hajóroncsok közül. A Kelet-német eredetű járőr Málta legújabb roncsainak egyiket, amiért máris rajong a víz alatti kalandokat (is) preferáló turisták nagy része, ami abból is látszik, hogy rengeteg helyen lehet találkozni vele a neten. Nézzük meg a P29 nevű csodálatos roncsot.

P29-3.pngEgy kis történelem: A Kondor I osztályú hajót egyes források szerint 1969-ben építették, a Kelet-német Peene-Werft Wolgast hajógyárában. Eredeti funkciója aknamentesítés volt, majd a 90-es évekig a parti őrség használta Boltenhagen néven. 1992-ben testvérhajóival (P30, azaz Ueckermuende és P31, azaz Pasewalk) együtt a máltai parti őrség is hasította a habokat, majd eljött a szép vég, ugyanis 2007 Augusztus 14.-én Cirkewwa közelében elsüllyesztették.

P29-8.jpg

A 60 méter hosszú és 7 méter széles hajó 33 méter mélyen várja a kíváncsiskodó búvárokat álló helyzetben, legmagasabb pontja a jelenleg is stabil lábon álló kommunikációs torony, ez kb. 12 méteren található. A hajót rövidnek mondható víz alatti pályafutása ellenére is már kezdi beborítani a szép zöld patinát biztosító tengeri növényzet.

P29-15.jpg

A roncs merülése kezdődhet a partról, de történhet csónakból is. Mivel a P29-es szép világos színű homokos aljzaton pihen, így a kitűnő látótávolságnak (15-20 méter) hála már pár méterről kivehető egy sötét folt, amely idővel egy hajóronccsá válik. A víz május-október között kifejezetten kellemes, akár 23-24 fokot is eléri a roncsnál.

P29-11.jpg

Ereszkedés során a tat felöl szokás közelíteni. A tat igazából egy „unalmas” téglalapra hasonlít, semmi extra, már az elején található egy mesterséges nyílás. Ezen keresztül egyből be lehet úszni a tágasra alakított hátsó szekcióba. Ez a járat a törzs közepe felé, a fény felé úszva hamar véget ér. Amint feljöttünk a fedélzetig, egy újabb, hatalmasra alakított nyílás fogadja a búvárt, ebben volt eredetileg a gépház, de ez az „üreg” már teljesen üres.

P29-10.jpg

A gépek hűlt helye után jön a látványos felépítmény. A fedélzeti szinten a hajó belsején keresztül több járat is vezet mindkét oldalról, ezeket könnyen átjárható a roncs, miközben elképzelhetjük, hogy hol voltak a kabinok és a közös helységek. Ha kiúszunk a hajó oldalához, láthatjuk a felépítmény felett a kormányállást és mellette a hajó egyik jelképének számító tornyot.

P29-5.jpg

A kabinok, belső helységek körüli kirándulás után a felső szint felé emelkedve a híd található, az irányító „terem” kissé szűkös, nem túl tág, de előröl könnyen be lehet nézni. Közvetlenül a híd alatt a fedélzet szintjén egy gépfegyver állvány várja a látogatókat. A „műremek” kedvenc fényképtéma, a hatás kedvéért még pár lőszert is rögzítettek a vázra. Az orr is olyan, mint a tat, kevésbé érdekes látvány, de célszerű már végigúszni a roncsot, ha már ott vagyunk. Visszafelé jövet emelkedjünk a torony mellé, az még mindig jó „formában van”. A merülés általában itt ér véget, innen könnyűszerrel és biztonságban fel lehet jutni.

P29-13.jpg

 

1 komment

Címkék: Málta

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr45880384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2014.03.27. 14:25:30

Merülted már ezt a roncsot? Mert általában a végén pont ugyanoda úszunk vissza a parton, mint ahonnan indultunk, nem a roncs közepénél emelkedünk fel.
Egyébként tényleg kellemes hely.
www.youtube.com/watch?v=JHuuNWtFBAQ
süti beállítások módosítása