HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

1. Thistlegorm - Egyiptom

2012.09.16. 22:46 booware

Persze, hogy a Thistlegorm...

thistle05.jpg

Mint első roncs, a Titanic utáni legismertebb roncsról készítem az első bejegyzést. Ezt a hajóroncsot már nagyon sokan merülték, közkedvelt célpont a búvárok körében, nem is véletlenül. Léteznek szebb, jobb, profibb képek is a roncsról, de én az alábbiakat tartottam megfelelőnek.

Egy kis történelem: A hajó 1940-ben épült Angliában, mint kereskedelmi hajó, de 1941-ben a II. Világháború miatt már mint utánpótlás szállító hajó tevékenykedett Afrika északi részén. Utolsó útján is épp az észak-afrikai frontra szállított hadianyagot, amikor 1941 Október 6-án egy német repülőgép ritka nagy szerencsével elsüllyesztette. A robbanás szétvetette a hajó hátsó részét, amely így szinte "kinyílt". Az elülső rész és a raktér viszonylag épségben megúszta a robbanást.

thistlegorm19.jpg

Az 1950-es években a tenger alján csendben megbúvó hajóroncsot a helyi halászok elbeszélései és útmutatásai alapján a híres tengeri róka, Cousteau kapitány fedezte újra fel és publikálta.

thistlegorm17.jpg

A hajó történetében benne van, hogy miért ilyen népszerű: a sok hadianyag (motor, teherautó, tank, vasúti kocsi,  mozdony, repülőgép szárny, stb.) még mindig látható a hajón, illetve körülötte, így egy páratlan élményt nyújt merülni, lebegni ilyen történelmi emlékek között.

Nehéz a hajót képeken keresztül bemutatni a méretei miatt, ráadásul nagyon sok apró részletet lehet fényképezni. A hajó jó állapotban van (még), de a sós víz minden bizonnyal győzedelmeskedni fog a fém felett, így aki tervbe vette a roncs közelebbi megismerését, jobban teszi, ha azt a következő pár éven belül megvalósítja a tervét és el is jut hozzá...

uw_uk_thistlegorm_04.jpg

A roncs kb 30-34 méter mélyen várja a látogatókat Ras Muhammad-nál, amelyet általában egy egyiptomi északi szafari keretén belül több más ronccsal együtt szoktak megnézni, de szinte minden szállodából elérhető egy egynapos út során.

Nemrég új kikötési pontokat építettek a roncshoz, mert a sok búvárhajó magát a roncsot használta kikötési pontnak, ami az idők során kissé elnyűtte azt, rásegítve a tenger munkájára. Így most már sok kiránduló hajóból grálhat egyszerre több búvár egymás nyakába..

Remélem, hogy aki ismeri a roncsot az nosztalgiázott egyett, illetve sikerült felkeltenem az érdeklődését pár olyan embernek is, aki idáig tartósan nem kívánkozott a víz alá, hogy megismerje ezt az II. Világháborús emléket.

 

Szólj hozzá!

Címkék: Egyiptom

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr44781418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.