HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

15. KT-12 - Olaszország

2012.10.14. 20:30 booware

KT12-5.png

Térjünk vissza egy újabb merülhető roncs erejéig Európába, azon belül a Szardínia szigetének keleti partjaihoz. Az évszázadok alatt sok hajó jár szerencsétlenül a sziget partjainál, ki kereskedelmi, ki hadi tevékenységét fejezte be tragikus módon és maradt örökre a víz alatt. A II. VH sok ronccsal járult hozzá napjaink egyre népszerűbb kedvteléséhez, a roncsmerüléshez, így bőven van miből válogatnunk. A búvárok egyik kedvelt célpontját, a KT-12 nevű hadihajót nézzük most meg közelebbről.

kt4.jpg

Egy kis történelem: A teljes nevén HE Kriegs Transporter KT-12 Livornóban, Olaszországban látta meg a napvilágot, illetve kóstolta a tenger sós vízét először, ugyanabban az évben, amikor azt be is fejezte. 1943 május 19-én német megrendelésre készült el, majd indult is el rögvest üzemanyaggal és haditechnikával megrakodva Észak-Afrika felé. A teherszállító hajót, mint Német Hadiflotta tagját felfegyverezték, hogy esetleges támadás esetén meg tudja védeni magát. Nem tudta… Már az első útsorán végzetes támadás érte a KT-12-t Szardínia sziget közelében, ugyanis a Szövetséges erők egyik tengeralattjárója, a Safari rajtaütött. A hajót egy torpedó találta el, de a detonáció szinte leszakította a hajó orrát, így a KT-12 azonnal süllyedni kezdett és 41 perc alatt el is merült. A támadást 45 tengerész nem élte túl…

kt15.jpg

A hajó fő darabja kb. 26 méter mélyen fekszik, illetve áll a homokos, kis köves tengerfenéken, az orr rész kb. 800 méterre a törzstől található kb. 32 méteres mélységben. A törzs rész egészen jól egyben maradt, nagyon szép látványt nyújtanak a horgonyok és a kormánykerék is. A fedélzeten a lövegek igazán impozáns látványt nyújtva merednek felfele, mintha még mindig visszakívánkoznának a felszínre… A hajó orr része körül megtalálható a süllyedés során szétszóródott rakomány egy részének maradványai is, mint például egy teherautó váza és abroncsai.

KT12-1.png

A roncs átlagos mélysége 28 méter, a látótávolság nagyon jó, 10-30 méter között változik. Áramlat nem jellemző, gyengének mondható. A roncs felsőbb építményeibe gond nélkül be lehet úszni, a tehertér egy része is igazán könnyen bejárható. Ettől függetlenül még a képzett búvárok is vigyázzanak, mert a hajó egy részén már meglehetősen nagy területen találhatók elszakadt halászhálók, melyek szívesen marasztalják a naiv „ügyfeleket”.

KT12-2.png

A hajó körüli élővilág itt is sokszínű, morénák, tengeri keszegek is pár jó nagy darab sügér is megtalálható a roncs körül, főleg az orr rész körüli roncsdaraboknál. 

Köszönet Mr. Thorsten Wälde úrnak, hogy megosztotta a képeit. / Thanks to Mr. Thorsten Wälde to share his photos! 

KATT képek eredete és információk a roncs merüléséről / Click for origine of photos and more information about  diving this wreck:

header3.png

További képek:

KT12-4.png 

KT16.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Olaszország

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr504848467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.