HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

19. Fujikawa Maru - Mikronézia

2012.10.28. 08:57 booware

Fujikawa_Maru_8.jpg

Az élet sajnos néha túl sokat tesz azért, hogy a roncsmerülők később érdekes roncsokat látogathassanak. A történelem legutóbbi, egyben legcéltudatosabb hajóroncs „termelő” eseménye a II. VH volt, így a világ legkülönbözőbb pontjain láthatjuk egy-egy örök mementóját a világégésnek. Van azonban egy hely a világon, ahol kis területen kb. 38 látványos roncs található, melyet mind egy időben süllyesztettek el. Mai célpontunk (amely az volt 1944.-ben is) a búvárvilág egyik legkedveltebb helyén, a Truk-Lagúnában fekszik harcostársai között. Ez a hajó a Fujikawa Maru.

Fujikawa_Maru_2.jpg

Egy kis történelem: A hajó 1938-ban a Mitsubishi Heavy Industries gyárában készült el, mint teher- és utasszállító hajó. Civil élete - mely során az Észak-Amerika, Japán, Dél-Amerika és India útvonalon járt - nem sokáig tartott a háború miatt, így 1939-ben a Japán császári haditengerészet kötelékébe került. 1940-ben Kobe-ben a hajót tatját és orrát felszerelték 120mm-es fedélzeti ágyúkkal és a hajó repülőgép alkatrészekkel és különböző hadi utánpótlással elkezdte a harcászati tevékenységét a Csendes-Óceánon. 1943-ban – későbbi „sírjától” nem messze megtámadta előbb egy tengeralattjáró, a „Permit”, majd 3 héttel később a USS FLYING FISH hadihajó, de a hajó sérülés nélkül úszta meg ezeket a kalandokat, viszont ez év decemberében már csak sérüléseket szenvedve menekül meg egy újabb támadás során.

Fujikawa_Maru_21.jpg

A végzetes nap: 1944. február 17-én az amerikai haditengerészet megindítja a „HAILSTONE” (jégdarab vagy valami ilyesmi) hadműveletet Mikronéziában, pontosabban a Truk-Lagúnában. Az irdatlan erejű csapást sokan nevezik a japán Pearl Harbor-nak, mivel az amerikai haderő egy nap alatt megsemmisített a térségben 2 ellenséges cirkálót, 4 rombolót, 31 szállítóhajót, 10 másik hajót továbbá szintén megsemmisített kb. 200 harci repülőt. Az áldozatok között volt a Fujikawa Maru is, amely végzetes torpedótalálatot kapot. A hatalmas rombolás után a területet véglegesen megszerezte az amerikai hadsereg, így megnyílt az út Japán felé.

Fujikawa_Maru_7.jpg

A roncs egyenesen áll 41 méter mélyen a víz alatt Dublon és Eten szigettől délre kb. 500 méterre a parttól. A látótávolság nagyon jó, ideális viszonyok között 10-20 méter is lehet. A víz hőmérséklete szintén nagyon kellemes, szinte állandóan 24-26 fok. A 132 méter hosszú és 17,5 méter széles hajó már a méretei miatt is tekintélyt parancsoló, ám a roncsmerülő tapasztalattal könnyen merülhető belső rész még izgalmasabb, a hajó dúskál a látnivalókban.

Fujikawa_Maru_5.jpg

A fedélzeten ezek főleg a még mindig megtalálható ágyúk, a könnyen felismerhető parancstovábbító berendezés. A hajó belsejében még felsorolni is hosszú a „kincseket”: az első raktérben a repülőgép alkatrészek (szárnyak, propellerek, géptörzsek), a 6 dugattyús motor, a másodikban 3 „Zero” típusú repülő, a lámpák, maszkok, illetve a konyha, a fürdőszobák, az eszterga gépek mind csodálatos emléke a múltnak, úgy mint az a pár emberi csont, ami még manapság is megtalálható a hajón.

Fujikawa_Maru_9.jpg

A roncsba felülről, a fedélzet felöl a legkönnyebb bejutni, mivel sok lyuk tátong a szintek között az elválasztókban. A külső részeken könnyű eligazodni, sok a fényforrás, de a belsőbb terekbe behatolni lámpa nélkül életveszélyes. Sok használati tárgy hever szerte a hajón, a fedélzeten és a termekben (edények, teáskanna, sörösüveget, szerszámok, stb.), ezeket meg lehet csodálni, de a történelem apró kis részeit tilos elvinni emlékbe.

Fujikawa_Maru_22.jpg

Köszönet Pete Mesley Úrnak, hogy megosztotta a képeit / Thanks for Mr. Pete Mesley to share his photos

Lustforrust.png

Még pár kép a hajóról:

Egy térkép

fujikawa_maru.gif

A hajó emléktáblája a fedélzeten:Fujikawa_Maru_3.jpg

A navigáció egy fontos eleme: a parancstovábbító:Fujikawa_Maru_19.JPG

Fujikawa_Maru_13.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Mikronézia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr114874338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.