HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

47. MV Probitas - Albánia

2013.02.12. 19:47 booware

probitas4.jpg

Jelen poszt által Európa olyan szegletébe pillantunk most be, amelyet – joggal vagy jog nélkül – kissé elmaradottnak tekintünk, legalábbis búvár szemszögből. Albánia „nemrég” lábalt ki a diktatúrából, majd minden tekintetben rohamos fejlődésnek indult. Különböző projektek keretében egyre-másra találják meg az eddig háborítatlan hajóroncsokat, melyek közül már párat – az egyre szaporodó új búvárbázisok segítségével – meg is lehet látogatni. Egyik ilyen hajóroncs az MV Probitas.

 7027103-Probitas-I-0.jpg

Mivel az albán roncsmerülés viszonylag friss dolognak számít, így jelen poszt sem lesz annyira színes, mint az előzőek (remélem azok színesek), a képek minősége és témája sem a legjobb, de mindenképpen szerettem volna bemutatni egy albán roncsot is, hátha valaki pont ott tud vagy szeretne merülni.

probitas5.JPG

Egy kis történelem: A hajót 1919-ben az olaszországi Genoa G. Ansaldo & Co., Sestri Ponente hajógyárban gyártották. A 115 méter hosszú és 15,7 méter széles teherszállító hajót 2 diesel motor hajtotta, végsebessége 10 tengeri mérföld volt. A hajó előéletéről sokat nem lehet elmondani, nagy valószínűséggel árut szállíthatott jobbra-balra az Adriai-tengeren egészen a II. VH-ig, amikor is sok száz társával együtt besorozták. 1943 kora őszén a háborúból frissen kilépett Olasz kormány Albániában harcoló csapatainak kimenekítésére küldte a hajót, de az MV Probitas-t a német haditengerészet szeptember 25.-én elsüllyesztette.

probitas3.jpg

A hajó Albánia déli részén, Sarande város kikötőjétől nem messze, a Saranda öbölben süllyedt el, jelenleg 30 méterre a víz alatt nyugszik a jobb oldalára dőlve, a legmagasabb pontja kb. 13 méteren van. A hajó merülésénél a tengerpartról lehet indulni, onnan kb. 100 méteres úszás után érkezünk meg a roncshoz. A roncsnál a víz nyáron kb. 22 fok, a látótávolság jó idő esetén szinte kiváló, kb. 10 – 20 méter.

probitas1.JPGA bója mellett ereszkedve a hajó orrához érünk, onnan egy szép nyugodt úszás keretében végig haladhatunk a fedélzet felett a roncs teljes hosszán. A fedélzetet és a fedélzeti felépítmények maradványain sok helyen szakadt halászháló darabok akadtak fent, így ezeket óvatosan közelítsük meg. A roncs fő érdekessége és fotótémája a kormánykerék és a hajócsavarok, de a vasmacska is szép látvány még, csakúgy, mint a hajó belsejében megtalálható üveg palack halom is.

probitas2.jpg

A roncson a szokásos zöld tengeri növények telepedtek meg, néhány színes, főleg sárga szivacs társaságában. A halak mennyisége és sokszínűsége eltér a trópusokon található faunától.

Egy kép még a hajócsavarról is + egy videó:

probitas10.JPG

 

Szólj hozzá!

Címkék: Albánia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr865077179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.