HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

48. Mayflower - Nagy Tavak, USA

2013.02.15. 22:14 booware

mayflower4.jpg

A sok vas monstrum után jöjjön újra egy fahajó, ráadásul újra Észak-Amerikából, a Nagy Tavak egyikéből, a „Felső” tóból. Ez a több, mint 110 éves roncs méretét tekintve nem nagy, nincs jelentősebb pillanat korábbi életében, süllyedése sem rázta meg a világot. Egyszerűen csak szép. Legalábbis nekem. Lássuk hát a vágott orr rész miatt ritkának számító roncsot, a Mayflower-t.

mayflower5.jpg

Egy kis történelem: A hajót a Winconsin államban található Sugeron Bay-ben építették 1888-ban Johnson Harry hajógyárában. A kétárbocos vitorlást kifejezetten szállítóhajónak építették, erre utal a már említet egyedi hajóorr is. A Mayflower rövid élete alatt nehéz terheket cipelt a Nagy Tavak környékén, ahol a zord időjárás sok hajó életét keserítette meg, vagy tette tönkre.

mayflower6.jpg

1891. június 2.-án jött el a végzet, ekkor a hajó a Duluth-i Főiskola építéséhez szállított hatalmas homokkő darabokat, amikor Portage és Duluth között erős, rendkívül szeles viharba került. Addig-addig dobálta a szél a kis fahajót ide-oda, amíg a törzs egy helyen megnyílt a nagy teher alatt, és szinte azonnal elsüllyedt, magával rántva a halálba a 4 fős legénység egy tagját.

mayflower7.jpg

A Mayflower azonnal elsüllyedt, és több mint 100 évig nem is tudtak róla semmit sem. A roncs háborítatlanul hevert 120 méterre a hajózási útvonaltól 27 méter mélyen a partközeli vizekben egészen 1991-ig, ekkor búvárok találtak rá véletlenül. A látótávolság néha borzalmas, köszönhetően a közelben a tóba ömlő St. Louis folyónak  átlagosan 5 -10 méter között van. Mivel északi vizekről van szó, a hőmérséklet alacsony, 2-5 fok, így a száraz ruha alapvető felszerelés.

mayflower5_1.jpg

A rövid hajós utat követő ereszkedés során nagyon izgalmas látvány a 44,8 méter hosszú és 8 méter széles szállítóhajó roncsának felderengő körvonalai. A vágott hajóorr nagyon jó állapotban maradt fenn, még a horgonyok is a helyükön vannak mindkét oldalon. A kőkockák középen széttörték a hajót, de a tat és a hajó jobb oldali törzsének nagy része szépen egyben van. A hajó törzse jól láthatóan belesüllyedt a homokba, így néhol csak kb 80-100 cm látszik ki belőle.

mayflower4_1.jpg

A hajó orr részén látható a csörlő, ráadásul még mindig rajta van a lánc egy része is. A roncsba értelem szerűen nem lehet beúszni, mivel nincs hova, így célszerű a fedélzet felett két kört leírva végigúszni, így a hajó maradványának minden részletét jól meg lehet figyelni.

mayflower9_1.jpg

További információért és még több képért kattints a fenti képre / For more information and the origine of photos click on the photo behind!

Mivel videó most sajnos nem áll rendelkezésre, így mellékelek 2 képet a hajó jelenlegi állapotáról:

mayflower2.jpg

mayflower3.jpg

1 komment

Címkék: USA

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr975082602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.