Görögország ezernyi apró és nagyobb szigete között évezredek óta intenzív hajós tevékenység zajlott, mely során a görög vizek rendkívül gazdagok roncsokban. A történelmi értékek megóvása miatt a búvárkodás 2006 előtt hatóságilag nagymértékben korlátozva volt. Ezen jeles év után azonban már több – főleg „újkori” - roncs merülését lehetett szervezett körülmények között megejteni. Mostani bejegyzés egy a viharos időjárásnak áldozatul esett hajót, az MV Kyra Eleni-t mutatja be.
Egy kis történelem: A Kyra Eleni hajót a norvégiai Trondheim város Trondhjems Mekaniske Verksted nevű hajógyárában építették 1949-ben. A dízel motoros hajót ömlesztett teher és olaj szállítására tervezték, meghajtásáról egy MAN típusú gép gondoskodott, ennek segítségével 12 tengeri csomós sebességet tudott a hajó elérni. A Kyra Eleni a Mediterrán térség keleti felében, illetve a Fekete tengeren szállította a rakományát görög zászló alatt. A hosszú szolgálatnak egy viharos téli napon lett vége…
1978 január 6-án délelőtt a hajó Lavrio-ból Bulgáriába tartott. A vihar nagyon erős szele és a hatalmas eső a kapitányt arra a döntésre késztette, hogy térjen be a Karystos öbölbe és ott éljék túl az égzengést, de a hajózási manőverek már nem úgy sikerült, mint tervezték. Patroklosz szigeténél a hajó a szikláknak csapódottés megdőlt, majd merülni kezdett. Szerencsére a 20 fős legénység idejében elhagyta a hajót és sérülés nélkül megúszta a végzetes balesetet, de a hajó kora délután elsüllyedt.
A
A hátsó rész nagyon szép látvány a remek látótávolságnak köszönhetően, amely akár
Bár a roncs eléggé szét van esve, de így is tökéletes nyári élményt nyújt a zöld növényzettel gazdagon bevont roncsai között nézelődőknek, akik sok eseten apró ezüstszínű halak kis rajaival is találkozhatnak.
Kattints a fenti képre további információkért és képekért / Click on the photo above for more information and the origin of photos or visit: www.grafasdiving.gr
A megszokott, jó kis videó: