HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

53. SS Conch - Sri Lanka

2013.03.06. 21:48 booware

Conch15.jpg

Mai bemutatónk során új vizekre evezünk és az Indiai Óceán egy apró, de kereskedelmi szempontból fontos területét vesszük górcső alá. Sri Lanka – régi nevén Ceylon – a múltban meghatározó pontja volt a gyarmati területekről az anyaországba történő áruszállításnak, elég csak, ha a régióból származó teára, illetve különböző fűszerekre gondolunk. A XX. század elején már szinte minden Ázsia különböző területeiről Európába induló szállító hajó megpihent Colombo kikötőjében, hogy pótolja a készleteit. Egy ilyen út során járt pórul a világ talán első tankere, az SS Conch.

 Conch14.jpg

Egy kis történelem: A hajó még a XIX. század végén, 1892-ben csúszott a vízbe a William Gray & Co., Ltd., Sunderland-i hajógyárában, Angliában. A hajót tengeri szállításra tervezték, így nagy utakat tett meg Európa, Afrika és Ázsia különböző városai között. Mivel már beindult a gépesítési láz a gyarmatokon is, így a hajó elsősorban olajat szállított, pont úgy, mint a végzetes napon.

Conch13.jpg

A végzetes nap 1903. június 3.-án jött el, amikor a hajó – útban az oroszországi Novorossisk-ból az indiai Madras városába – a sziget dél-nyugati részén, Hikkaduwa partjánál valamilyen oknál fogva nekiment az Akurala Reef nevű zátony Parsi nevű hatalmas sziklájának. A hajó léket kapott, lassan az oldalára dől és végül a part mentén a víz alá bukott. Szerencsére a legénység összes tagja épségben úszta meg a balesetet, miközben az elmerült hajóból dőlt az olaj.

Conch16.jpg

A 103 méter hosszú és 13 méter széles hajó teljesen a bal oldalára dőlve fekszik a homokos, köves tengerfenéken 21 méter mélyen, a legmagasabb pontja kb. 12 méteren van. Mivel a hajó több, mint 110 éve nyugszik a zátony lábánál, nem meglepő, hogy nagy része idővel széttöredezett, így nagy része egy fém törmelék halom. Mivel a látótávolság nagyon jó (15 – 20 méter) és a roncs sekély vízben pihen, így nagyon szép látványt nyújt a természetes fényben. A víz nagyon kellemes, a meleg időszakban 22-25 fok között van a roncsnál.

conch9.jpg

A Conch roncsai és romjai felett merülve nagyon érdekes a sok törmelék közül jól kivehető főgép és más alkatrész darabok, a törzs töredezett lemezei, különböző tengelyek, illetve a messziről is jól kivehető jókora kazánok. A fedélzeti felépítményekkel ellátott rész szinte teljesen a feje tetején áll, de még viszonylag egyben van.

conch11.jpg

A törzs egy pontján ide be is lehet úszni, így a belül tágas, könnyen átjárható néhai felépítményt könnyen megnézhetjük. A hajó első részénél az orr egy nagy része még most is egyben maradt, továbbá szintén fénykép-téma a hajó tat részénél a félig már a homokba merült hajócsavar is.

Conch17.jpg

Az élővilág nagyon változatos, ezerszínű állat és növényhad vette birtokba a roncsot kívül-belül. Gyakran láthatunk különböző tengeri csillagokat, rákokat, illetve változatos formájú és színű korallokat. 

conch10.jpg

Még egy kép, alatta pedig egy videó a roncsról:

Conch18.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Sri Lanka

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr595120527

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.