HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

60. Prince Albert - Roatan, Honduras

2013.04.02. 06:43 booware

Prince Albert3.jpg

Közép-Amerika idáig fehér folt volt a blog életében, így most erről a területről látogassunk meg egy nagyon szép hajóroncsot. Bár Roatan szigete Hondurashoz tartozik, maga a sziget inkább a karibi térség részét képezi, ezért a rá jellemző nyüzsgő víz alatti élővilág nagyon jó élménnyé változtatja mai hajónkat, a Prince Albert roncsát.

Prince Albert6.jpg

Egy kis történelem: A hajó „születésnapját” homály övezi, még azt sem lehet tudni, hogy hol készült, csak az a biztos, hogy az Egyesült Államokban építették a hajót. A Maas néven szolgáló hajó besorolása alapján US Navy YOG, azaz az amerikai Haditengerészet olajszállító hajója, tankere volt. A hajó utolsó útja során Nicaraguából érkezett French Harbor kikötőjébe, Roatan szigetére menekültekkel megpakolva, miután ott Somoza elnök rezsimét megdöntötték a szandinisták.

Prince Albert9.JPG

Mivel tulajdonosai lemondtak róla, a hajót hagyták kallódni a kikötőben évekig, ez alatt ezt-azt le is szereltek róla. 1985-ben egy helyi vállalkozó megszerezte a hajót, és a tengeren a parthoz közel el akarta süllyeszteni, azért, hogy mint mesterséges zátony csalogassa a búvárokat. A projekt azonban félrecsúszott, a hajó felszaladt a parthoz közeli zátonyra és ott is maradt hetekig. Rövid egyeztetés után 1985 február 11.-én a hajót lehúzták a zátonyról és elsüllyesztették a Coco View Channel csatornánál, az ugyanilyen nevű szálloda előtt. A süllyesztés után már egy órával scuba diverek lepték el a friss látványosságot.

PrinceAlbert3.jpg

A hajó álló helyzetben süllyedt le a homokos fenékre, a hajó alja 25 méter mélyen van, a legmagasabb pontja úgy 10 méterre a felszín alatt található. A hajó orra 12 méteren van, a fedélzet pedig kb. 18 méteren. A süllyedés során a kormánylapát elgörbült, de maga a 47 méter hosszú hajó nagyon jó állapotban maradt meg.

Prince Albert11.jpg

Merülés során nagyon érdekes látványt nyújt a hosszú és vastag növények által benőtt roncs, olyan, mintha a hajónak haja vagy szakálla nőtt volna. A fedélzeti felépítményekbe be lehet úszni, de szűk mivolta miatt többen ezzel egyszerre ne próbálkozzanak. A hajó fedélzete felett úszva jól láthatóak a növényzettel jól benőtt fedélzeti csörlő, a korlát és a mentőcsónak tartó rudak. 

Prince Albert7.jpg

A tatnál a kémény után a törzs mellett úszva be tudunk pillantani a roncs belsejébe, mert pár helyen már átrozsdásodott a hajótörzs burkolata. A raktér bejáratainál be tudunk menni az üres hajó belsejébe, szerencsére ide is bejut a tájékozódást elősegítő napfény.

PrinceAlbert4.jpg

A roncs körül sok különböző halfaj él, sok apró kis zátonylakó mellett látható itt rája, teknős és papagájhal is. A roncs másik érdekessége, hogy kb. 40 méterre tőle egy üres, kibelezett DC-5-ös repülőgép roncsát is meg lehet látogatni.

Prince Albert5.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: Honduras

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr105188200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.