HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

63. El Boreas - Spanyolország

2013.04.16. 21:23 booware

boreas12.jpgA Földközi-tenger nyugati csücskébe érve újra Spanyolország felé robogunk, pontosabban mondva úszunk, mégpedig a turisták egyik kedvenc régiója, Costa Brava partjai elé. Mint mindenhol a tengerparti területeken, itt is sok hajóroncs hever a finom aljzaton és várja a kíváncsi uszonyosokat. Az egyik ilyen roncs egy ex-drogszállító hajó, az El Boreas.

boreas3.jpg

Egy kis történelem: A hajót biztos, hogy megépítették, de nem tudni, hogy hol és mikor… A kb. 40 méter hosszú hajó már két éve rozsdásodott egy kikötőben, mert a tulajdonosát és személyzetét lekapcsolta a helyi hatóság kábítószer szállítás miatt. Ne is csodálkozzunk, hogy semmit nem lehet tudni az eredetéről… Egy helyi búvárbázis tulajdonos több önkéntes bevonásával megszerezte a roncsot, kipucolta, majd 1989-ben Palomos kikötőjétől 1000 méterre elsüllyesztették.

boreas6.jpg

A hajó nagyon jó állapotban nyugszik, illetve áll enyhén jobbra dőlve kb. 32 méter mélyen a homokos tengerfenéken, a fedélzeti felépítmények legmagasabb pontja 18 méteren van. Általában a hajó orrára kötnek ki a búvárhajók, ide lehet ereszkedni a merülés elején. Az orr részen a nagy csörlő és fogaskerekű tárcsái jól kivehetőek, bár már szép zöld gyep borítja azokat is, mint a hajó nagy részét.

boreas7.jpg

A törzs mellett elúszva található egy rés, ahol bepillanthatunk a gépházba. A fedélzetről több nyílás is levezet a raktérbe, ahol kényelmesen körülnézhetünk. A fedélzeti felépítmények jó állapotban vannak, szintén könnyen bejárhatóak. Fő látványosság a konyha, a híd és a kapitány kabinja.

boreas8.jpg

A fedélzeten tovább úszva egy szép kormánykereket találhatunk, szépen benőve színes szivacsokkal. A tat alá nézve vagy úszva megpillanthatjuk a 32 méteren található hajócsavart, amely már kissé belesüppedt a homokba. A törzs mellett visszafele haladva láthatjuk a korlátokra dőlt hajókéményt is, ezt jobb egy kissé elkerülni.

boreas11.jpg

Az élővilág a meleg tengerekre jellemzően viszonylag gazdag, sok kis apró hal alkotta raj cikázva járja be a hajót. Szembejöhet a roncsnál bármikor muréna, kisebb sügér, illetve még polip is. 

boreas9.jpg

Egy útmutató a roncshoz, majd egy jó videó:

boreas4.jpg

2 komment

Címkék: Spanyolország

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr735230342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.