HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

109. Boga - Bali, Indonézia

2014.01.23. 21:47 booware

boga4.jpgA mai bejegyzésemben egy olyan roncsot mutatok be, amely csak azért „jött létre”, hogy konkurenciája lehessen a közelében található híres történelmi hajóroncsnak, azaz elsüllyesztésének egyetlen célja, hogy turistacsalogató látványosság legyen. Járjuk tehát körbe Indonézia gyöngyszemén található friss hajóroncsot, a Boga roncsát.

boga11.jpg

Egy kis történelem: A hajót 1952-ben építették meg Hollandiában. A kis méretű, mintegy 45 méter hosszú addigra elavult teherhajót a 2000-es évek végén vásárolta meg Bali észak-keleti részén található Relax Bali Hotel tulajdonosi köre a parti őrségtől, hogy felpezsdítse ezen régió – a sziget többi részéhez képest kisebb – turisztikai életét. Az előkészített hajót 2012 szeptemberében Kubu településétől nem messze a part mellett süllyesztették el.

boga8.jpg

Az új, mesterséges zátonyként funkcionáló roncsot kimondatlanul is a kb. 30 km-re délre található, messze földön híres USAT Liberty hajóroncsának vetélytársának szánták. A Liberty élvezeti értékéből kicsit elvesz a tény, hogy a roncs oly mértékben sérült már (torpedótalálat, sok év a sós vízben plusz egy vulkánkitörés), hogy eléggé darabjaira hullott, ezzel szemben az „új” roncs teljesen egyben van.

boga1.jpg

A Boga roncsa 50 méterre fekszik egy lejtőn a parttól kb. 50 méterre. Legmagasabb pontja 13 méter mélyen található, a tat viszont 33 méter mélyen pihen a köves, sziklás aljzaton. A látótávolság a szokásos kiváló minősítést is kaphat, lévén gyakran 20 méteres is lehet. Mivel gyakorlatilag nincs semmilyen komoly áramlás és a víz hőmérséklete is sokszor meghaladja a 26 fokot, így a kezdőtől a profi búvárig mindenkinek szép emléket szerezhet ez a kirándulás.

boga3.jpg

A partról történő vízbemerülés során pár csapás után már szinte felsejlik a hajóorr körvonala. A friss jelző nem túlzás, a hajótörzset még nem lakta be a mindent főleg zöldre, de más szép színbe is burkoló növény és állatvilág. A roncs egyenesen álló orrát látjuk meg először. Ha felúszunk a fedélzetig, láthatjuk, hogy egy óriási résen keresztül már be is lehet úszni egyből a roncsba.

boga6.jpg

Ha a fa lapokból álló fedélzeten a korlát felett tovább úszunk, akkor egyből a roncs egyik nevezetessége néz velünk farkasszemet: egy fából és fémből összerakott modern kormánykerék áll a fedélzethez rögzítve. Mögötte egy érdekes halom látható, fa ajtók, deszkák és háló egyvelege, amely valószínűleg arra szolgál, hogy ott elzárja az utat.

boga2.jpg

A tat felé továbbhaladva két kéményt lehet látni, az egyik még stabilan áll a helyén, a másik viszont a fedélzeten fekszik. A fedélzeti felépítmény egy nagy részét levágták a roncsról, majd egy nagy "közös" rakteret alakítottak ki a hajón a süllyesztés előtt. Itt következik a Boga másik „mesterséges” nevezetessége, egy VW típusú nyitott terepautó, amit az intenzívebb élmény miatt egyszerűen csak beemelték ezen a nyíláson keresztül a raktér közepébe. Az autóba a vállalkozó kedvű búvárok beülhetnek, még megvan és nyílik mindkét ajtaja. 

boga10.jpg

A raktérből a kormányállás alatt végig lehet úszni a roncs orrába, a járat tágas, továbbá elég napfény szűrődik be a nyíláson keresztül. Itt is találhatunk érdekes műkincseket, mint például egy ládát, amelyben rengeteg ismert égetett szeszes ital üres üvege látható. A raktér belsejében oszlophoz erősített ember magasságú szobor vigyázza a búvár útját. Ülő, álló istenszoborból sokat láthatunk még a fedélzet különböző pontján is.

boga1_1.jpg

A tat előtt egy kis fa felépítmény található (még), ez volt a fedélzeti WC, a csempékről és a zuhanytálcáról könnyen fel lehet ismerni. A korláton átúszva könnyen le tudunk ereszkedni a lapátig és a hajócsavarig. Visszafele úton még egy nagy árbocdarabot is találunk a törzs mellett az aljzaton. A roncs egy kicsit friss, talán giccses, de ettől függetlenül nagyon látványos.

boga9.jpg

1 komment

Címkék: Indonézia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr305778943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

terasz9 · http://www.teremibalazs.hu 2014.01.26. 00:22:38

Szenzációs ez a blog. Komolyan: kedvem támad búvárkodni!