HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

115. TCSG-117 - Side, Törökország

2014.09.15. 22:24 booware

TCSG-9.jpgA mai poszt eléggé rendhagyó, most nem csak egy hajóroncsot szeretnék bemutatni, inkább egy teljes búvárkalandot mesélek el, hogy ha valaki arra téved, legyenek pontos információi. Szerencsére azért ezen kirándulás alkalmával sem maradunk hajóroncs nélkül, mert pár kép segítségével körbejárjuk a török parti őrség egykori naszádját, a TCSG-117 (Türkiye Cumhuriyet Sea Guard) hajóroncsát.

TCSG-12.jpg

Egy kis történelem: A hajóról szinte semmit nem lehet tudni, mivel hiteles forrás nem áll rendelkezésre. A helyi búvároktató / vezető szerint német gyártmányú hajóról van szó, amit megerősít egy német nyelvű felirat is. Ezek szerint a Bremenhaven-i Wilkens & Co. hajógyárban látta meg roncsunk a napvilágot, tippem szerint valamikor a 30-as évek közepén vagy végén.

TCSG-7.jpg

Háborús szerepe ismeretlen, csakúgy, mint az azt követő évek is a homályba vesztek. Annyit lehet tudni róla, hogy a 2008-ban süllyesztették el kb. Side történelmi kikötőjétől kb. 3-4 km-re. Már maga a kikötő is gyönyörű, ugyanis a bizánci romoktól 50 méterre több kisebb hajó mellett néhány autentikusnak kevésbé mondható kétárbocos kalózhajó is látható.

TCSG-6.jpg

A búvárjárat nem ilyen látványos, de ennek nem is ez a szerepe. Az alsó szinten a cuccok és a palackok között lehet az árnyékban ülni, de a felső szintet is lehet választani a 20-30 perces út erejéig, ez reggel még oké, de visszafele dél körül már kevésbé célszerű, lévén akkor már 35 fok is lehet. A kísérők profik, ez azt jelenti, hogy mindent gyorsan és hatékonyan összeszerelnek a turista helyett.

TCSG-4+.JPG

Megérkezés és lekötés után csak magára kapja az ember a szettet és ugrás a vízbe. A víz több mint kellemes, augusztus közepén kifejezetten meleg, kb. 30fokos, így a rövid ruha is tökéletesen megfelelő. Az ereszkedés során már a felszínről lehet látni az aljzatot, barnás növények lebegnek a nem túl erős áramlatok ritmusára. A látótávolság – főleg ha az első turnusban ugrik a búvár – nagyon jó, 15-18 méter között lehet. A roncs hirtelen bukkan elő, hatalmas raj sügérhad nyüzsög az orr előtt 25 méteren az aljzaton.

TCSG-5.jpg

Az orrhoz emelkedve egyből rálátunk a nem túl nagy fedélzetre, amely egy csörlővel kezdődik. A naszádról már süllyesztése előtt leszerelték a fedélzeti ágyút és a többi fegyvert, illetve kommunikációs eszközöket. A csörlő után máris látható egy négyszög alakú nyílás, benézve semmi érdekeset nem lehet látni, csak pár csövet és pár lemezt. Az ágyú helyén található egy kör alakú perem, ez eléggé népszerű fotóhely.

TCSG-8.jpg

A kb. 30 méter hosszú és 4 méter széles hajó a bal oldalán fekszik, a törzs közepe felé haladva láthatjuk, hogy a középső szekció – főleg a roncs bal oldala szétesett, acél borításai szerteszét fekszenek a roncsban és körülötte. Ezen törmelék mezőben található a néhai kormányállás maradványa, és itt volt még egy kabin is. A fedélzetről ledőlt vagy lekerült a torony, ez a roncs mellett fekszik a tenger fenekén.

TCSG-10.jpg

A szétesett törzs után szinte egyből elénk tárul a tat is, ez a törzs előző részéhez képest szinte teljesen egyben van. Itt található egy ajtó a fedélzeten, ebbe is be lehet ereszkedni, de belül semmi nincs, a roncsban pedig továbbmenni nem célszerű. A tatot megkerülve a jobb oldal mellett vagy felett visszaúszva még megszemlélhetjük a roncsot teljes hosszában még egyszer, majd az orrnál jöhet a szomorú búcsú, melyet néhány nagy termetű, fekete színű sügér szemlél messziről.

TCSG-11.jpg

és a végére egy videó:

 

Szólj hozzá!

Címkék: Törökország

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr596701605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.