HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

117. Lesleen M. - Saint Lucia

2015.04.06. 20:28 booware

lesleen6.jpgMintegy 300 km-re délre az előző posztban tárgyalt MV Bianca C.-től egy újabb pompás hajóroncs vár ránk a karibi térség kellemes vízében. A Saint Lucia-i roncs teljesen ideális célpont, nem kell hozzá több száz merüléses tapasztalat, száraz ruha, bonyolult terv, csak pénz, abból viszont rengeteg. Nézzünk hát körbe a Lesleen M. csodaszép roncsánál.

lesleen7.jpg

Egy kis történelem: A Lesleen M. teljesen szürke, feltűnéstől és izgalmaktól mentes „életet élt”, nem fűződik hozzá sem biztosítási csalás, sem kábítószer csempészés, csak egy sima, 1947-ben épült kétárbocos teherhajó volt. Utolsó tulajdonosa a család nevéből állította össze a hajó nevét, majd hosszú évek után – miután már kiszuperálták és búvárkodásra alkalmassá alakították a hajót – az utolsó útjára is elkísérte a hajót 1986 októberében, amikor a sziget nyugati oldalán található Marigot öbölben elsüllyesztették azt.

lesleen1.jpg

A közel 47 méter hosszú és 8 méter széles teherhajó süllyesztése tökéletesre sikerült, nem dőlt meg vagy borult fel, álló pozícióban pihen a sekély vízben, a legmélyebb pontja 20 méter mélyen van. A felépítményt lehet a legkönnyebben elérni, mivel csupán 13 méterre kel ereszkedni hozzá és már a víz felszínéről is nagyon jól kivehető.

lesleen2.jpg

Az ereszkedés általában a tatnál kezdődik és a kormánykabinhoz érkezhetünk. A felépítmény jó állapotban van, könnyen be lehet úszni, mivel „segédnyílások” is ki lettek alakítva a süllyesztés előtt. Ha bejártuk a kabinokat, akkor újra kiúszva érdemes megnézni a tat alatt a hajócsavart, amely nincs teljesen elfedve az aljzat fehér homokjával.

lesleen3.jpg

A Lesleen oldalánál emelkedve visszajutunk a fedélzetre, amely hihetetlen mértékben be van nőve a meleg tengervizet imádó különböző színű és formájú növénnyel, szivacsokkal és korallal, néha az az érzése az embernek, hogy egy színes erdőben jár és nem egy hajóroncson a tenger alatt.

lesleen2_1.jpg

A két árbocot még a felszínen eltávolították, ezért a fedélzeten tovább úszva egyből a nagy rakterek következnek, ahol - micsoda meglepetés - az árbocokat is viszontlátjuk. A jónak mondható, kb. 12-15 méteres látótávolság és a hatalmas nyílások miatt a nagy raktereket még a kezdő búvárok is nyugodtan felfedezhetik, a tágas termekben könnyű navigálni, nem veszélyes a terület.

lesleen5.jpg

A rakterek egyszer csak véget érnek, és következik a hajó utolsó része, az orr. Ez a rész is teljesen rendben van, szépen kivehető a nagyméretű csörlő is. Itt is célszerű elidőzni pár fénykép erejéig, majd – mivel marad levegő elég a sekély mélység miatt – egy 180 fokos fordulattal újra körbe lehet úszni a roncsot, mielőtt visszatérnénk a felszínre.

lesleen5.JPG

Egy jó kis videó a végére:

1 komment

Címkék: Saint Lucia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr537345708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Revolutionist 2015.07.06. 19:37:59

Nem bántás, de nem vagyok meggyőződve arról, hogy az ilyen eleve merülésre leeresztett hajók, egyáltalán méltók a roncs minőségre... már bocsánat... de tényleg dögunalom, fillért nem ér... talán akkor merülnék egy ilyen bekészített komfort-roncsnál, ha nekem fizetnének érte... ;) :D