HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

122. Express Samina - Görögország

2018.08.13. 15:34 booware

express-samina-11.jpg

A mai célpont egy, a közelmúltban bekövetkezett katasztrófa alanya, amely 2000 óta nyugszik jobb oldalára dőlve az Égei-tenger közepén található Párosz (Paros) partjaitól kb. 2 kilométerre. Egy olyan szomorú esemény mementója lett, amelyben 82 ember vesztette életét Görögország egyik legsúlyosabb tengeri balesetében. Nézzük hát meg az Express Samina roncsát.

express_samina.jpg

Egy kis történelem: A 115 méter hosszú és 15m széles hatalmas komphajó 1966-ban készült el, eredetileg Korzika partjai körül szállította az utasokat és autóikat. Az 1980-as években görög tulajdonba került és a végzetes napig közlekedett a szokásos útvonalán.

express-samina-3.jpg

A végzetes napon – 2000 szeptember 26.-án – a délutáni órákban az Express Samina Pireusz-ból indult el, a célállomás Párosz kikötője volt. Különböző okok következtében (navigációs hiba és sorozatos emberi mulasztások) a komp 18 csomóval belerohant pároszi kikötő előtt található zátonyba, a két jellegzetes szikla egyikébe.

kepkivagas.PNG

A korabeli beszámolók alapján a személyzet egyáltalán nem segített a mentésben, illetve a mentőmellények kiosztásában, inkább saját magukat mentették. A hajó 45 perc alatt elsüllyedt, így a süllyedés során sokan egyszerűen a vízbe vetették magukat a sötétben.

express-samina-10.jpg

A hajó jelenleg 37 méteres mélységben fekszik a tengerfenéken. Az ereszkedés során általában a tathoz érkezik a búvár. Ez a hátsó szekció jó állapotban megmaradt még, a korlátokat és a fedélzeten lévő padokat szépen beborítja a növények zöld szőnyege. Nagyon kísérteties látni a nyugodt padokat üresen és magányosan, miközben tudjuk, hogy itt életek vesztek el és sorsok mentek tönkre az utolsó percekben…

samina-diving-spot-06.jpg

A hajócsavarokat és a hátsó fedélzet padjait elhagyva a középső rész felé érkezünk. Itt már jól látszanak a mentés nyomai, sok helyen réseket vágtak a fedélzet, vagy a fedélköz magasságában a törzsön, illetve a fedélzet egy részét egyszerűen levágták a törzsről, miközben esetleges túlélőket kerestek, illetve holtestek után kutattak.

express-samina-12.jpg

A két oldalsó kémény jó tájékozódási pontot adhat a nézelődő búvároknak. A középső szekció „romhalmaza” után a törzsön lévő réseken keresztül beláthatunk a raktérbe is, ahol látni lehet néhány autót is, különböző csövek és gépek mellett. Az orrban a szokásosnak mondható kép tárul elénk: csörlők és láncok.

 express-samina-2.jpg

A roncs merülése természetesen a nyári időszakban a legjobb, a víz meleg, még lent is „csak” 16-17 fok, kevés az áramlat, így a fantasztikus búvárkodás élvezetét csak a látványossághoz vezető tragikus eseménysor árnyalhatja be.

samina-diving-spot-02.jpg

További információk a roncsról: www.eurodivers.gr

video a roncsról: itt

4 komment

Címkék: Görögország

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr9514178595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szarazinda 2018.08.15. 12:41:59

A roncshoz való lemerülés az miért a roncs merülése, meg a mittoménmi megmerülése? Ez a modoroskodás mire jó. A roncshoz le lehet merülni, de merülni nem lehet, a merülésnek nem tárgya a rocs, nem változik tőle a roncs, ahogy a megfotózott állattal sem történik semmi, meg a Berlint repülő pilóta sem csinál Berlinnel semmit, csak elrepül Berlinbe.

Honnan jön ez a szakzsargon-szerű, bennfenteskedő tárgyeset mánia mostanában? Nem nyelvtannáciskodni akarok, de van valami rettenetesen modoros ebben.

Filmelemző. 2018.08.16. 13:15:20

Nagyon érdekes. A 37 méteres mélység határeset a könnyűbúvárok számára. Kezdőknek ez már túl mély, de haladók számára is épp túl van a konform zónán (30 m).

A képek szépek, köszi a posztot!

rezgaras 2018.08.16. 16:38:55

@Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle)