Bár nemrég már tettünk egy kis kirándulást az Istenek szigetére, Balira, de jelen poszt alkalmával ismét visszatérünk Ázsiába, jelesül a magyar turisták számára igazi egzotikumnak számító Pápua Új-Guinea vizeihez. Ez a terület a II. VH-ban közel volt a tűzhöz, de mai úti célunk békés szándékkal hever a tenger mélyén. Lássuk a Der Yang hajó történetét.
Egy kis történelem: A hajó eredetét itt is homály fedi, annyi bizonyos hogy vietnami, tajvani vagy indonéz halászhajó volt, annak is az illegális fajtája. A hajó történetéből csak annyit tudunk, hogy a helyi hatóságok lefoglalták azt, majd egy kis idő elteltével 1988-ban, mint mesterséges zátony elsüllyesztették Pápua Új-Guinea déli részén, a Nusa sziget északi-nyugati csücskétől kb. 7 kilométerre az Echuca Patch zátonynál.
A kb.
A fedélzeten, miközben a hajóorr felé haladunk, találunk pár raktérnyílást is, itt gond nélkül be lehet jutni a kis rakterekbe, ahol különböző apró tárgyakat lehet még találni. Itt nincs természetes fény, csak amit a nyílások adnak, így itt is figyelni kell. Középen, a hajóval szemben 10 méterre van egy lejtő, mely alján – kb. 43 méterre a felszíntől - látható egy kisebb hajóroncs, szintén az oldalára dőlve.
A híd eléggé szegényes, nem egy kimondott irányító központ, ezzel szemben az előtte található gépház, amelybe szintén be lehet pillantani. A mellette nyíló kis nyílásban meg lehet nézni a hajócsavar tengelyét és néhány fogaskereket is.
A hajó orr részéhez érkezve nagyon szép látvány, ez nevezhető a roncs fő látványosságának. A kitűnő látótávolság (úgy 20 –
Az élővilág nagyon színes, gyönyörű színű és formájú szivacsok és korallok borítják a roncs számos pontját. A hal állomány a közeli zátony miatt szintén sokszínű, sok apró és közepes hal éli mindennapjait e szép roncs omladozó „falai” között.
Több információért, illetve az eredeti képekért kattints az fenti képre! / click on the picture below for more information and for the origin of the photos!