HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

2013.05.15. 22:03 booware

SanFr15.jpgMost visszatérünk az egyik legnagyobb és legszebb hajóroncs „lelőhelyre”, és megcsodáljuk azt a híres roncsot, amelyről már számtalan cikk és leírás készült, még magyar nyelven is. A búvár fényképészek kedvenc témáját is adó roncsot furcsa mód azon ország haditechnikája pusztította el, mely egyik nagyvárosának nevét – talán tisztelete jeléül – „születésekor” felvette. Mai úti célunk a Truk Lagun főszereplőinek egyike, az SS San Francisco Maru.

SanFr3.jpg

Egy kis történelem: A teherszállító hajót 1919-ben építették Japánban, a Kobe-i Kawasaki Dockyard Co. Ltd. hajógyárban. A hajó pár békés évnyi kereskedelmi szállítgatás után a 30-as évek végén már hadianyagot szállított a Csendes-óceán különböző, japán fennhatósága alá tartozó területek között. A II. VH. kitörését követően szinte több helyen is feltűnt, sőt 1943-ban kisebb sérülésekkel megúszott egy ellenséges támadást. A szerencséje még egy éven keresztül, egészen a végzetes napig kitartott…

SanFr1.jpg

A végzetes nap története a hajó számára ugyanaz volt, mint a 19.-es bejegyzésben már bemutattam: „1944. február 17-én az amerikai haditengerészet megindítja a „HAILSTONE” (jégdarab vagy valami ilyesmi) hadműveletet Mikronéziában, pontosabban a Truk-Lagúnában. Az irdatlan erejű csapást sokan nevezik a japán Pearl Harbor-nak, mivel az amerikai haderő egy nap alatt megsemmisített a térségben 2 ellenséges cirkálót, 4 rombolót, 31 szállítóhajót, 10 másik hajót továbbá szintén megsemmisített kb. 200 harci repülőt.” A csapás második napján a San Francisco Maru végzetes bombatalálatot kapott, mely során 5 tengerésze halt meg, a hajó kigyulladt és lassan elsüllyedt.

SanFr13.jpg

A hatalmas teherszállító hajó (117 méter hosszú és 11 méter széles) álló pozícióban kb. 68-70 méter mélyre süllyedt az aljzaton. Mélysége miatt főleg tapasztalt roncsmerülőknek ajánlják a merülést. A körülmények még így is megfelelőek, a látótávolság 15-20 méter között van, a víz hőfoka is elfogadható, 20 fok körül mozog. A fedélzet szintje mintegy 40 méteren kezdődik.

SanFr14.jpg

Ereszkedés során egyből előtűnik a két árboc közül az egyik, attól függetlenül, hogy a tatnál vagy az hajóorrnál merülünk, mivel szerencsére mind a kettő még a helyén van. A hajó orrában látható két raktér előtt egy fedélzeti löveget lehet látni, viszonylag jó állapotban. Az orr résztől a hajó közepe fele haladva az 1. raktér tűnik elő. Ebben a „teremben” láthatók a szép rendben sorakozó híres aknák.

SanFr19.jpg

Még a híd előtt következik a hajóroncs legérdekesebb látványossága, a 3 tank. A képzeletbeli jobb oldalon egy tank látható, amely egész jó állapotban van. A baloldalon 2 tank látható, az egyik valószínűleg a robbanáskor vagy a süllyedéskor „felmászott” a másik hátára (állítólag az egyikben még van egy csontváz is). Fantasztikus látványt nyújt egy hajóroncson álló tank maradványa…

SanFr4.jpg

Tovább úszva a híd felé egyből a 2. raktér következik, amelyben 2db teherautó és tartályok találhatóak, továbbá még bombákat is lehet látni. A raktér után a híd következik, ahova könnyen be lehet úszni. Belseje többnyire már üres, a tűz és 70 év a víz alatt megtette a magáét… Innen el lehet jutni a legénységi szálláshoz is, ahol még találhatunk tányérokat és palackokat is.

SanFr18.jpg

A híd után már kevésbé látványos a roncs, itt pusztított a legjobban a bomba, illetve az annak következtében kitörő tűzvész. A hátsó raktérben torpedó és motoralkatrészek láthatóak. A tat fele haladva észlelhetjük igazán a pusztulás, már néhány törzs elem le is vált a hajóról. Ettől függetlenül ez a roncs nem véletlenül szerepel a képzeletbeli Top10-ben a búvárok körében.

SanFr7.jpg

Még pár érdekes kép a roncsról, majd egy jó videó következik!

Több információért, illetve néhány kép eredeti helyéért kattints az alábbi képre:

SanFr2.jpg

SanFr6.jpg

SanFr8.jpg

3 komment · 1 trackback

Címkék: Mikronézia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr595302276

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.05.16. 14:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fodri · http://aprochef.blog.hu/ 2013.05.16. 13:31:51

Nagyon szép képek! Csodás látvány lehet egy ilyen roncs. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.05.16. 17:10:06

ez a tankos az eddigi legjobb kép, pedig rengeteg nagyon szép volt már erre.

csergezerge 2015.12.26. 13:04:30

Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, március körül hül le 28 fokra. Celsius!
süti beállítások módosítása