HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

82. Fesdu - Maldív szigetek

2013.07.21. 19:43 booware

fesdu6.jpgTovábbra is a térségben maradva ma szintén egy „szigetek”-hez látogatunk, csak ezek a szigetek egy kicsit kisebbek: A Maldív szigetek fővárosához, Male-hoz közel található North Ari Atoll turistái már nem csak a gyönyörű tengerpartban gyönyörködhetnek, ha nem már egy izgalmasnak ígérkező hajóroncsot is meglátogathatnak. Ez a roncs az egykori halászhajó, a Fesdu.

fesdu9.jpg

Egy kis történelem: Megint vakarhatja az ember a fejét, ha a turista-látványosságának szánt roncs múltjáról akar értekezni, mert az a hajónak nincs. Nem tudni, hogy ki és mikor építette, ki kitől miért vette, végül ki és főleg mikor süllyesztette el. Ez amúgy nagy valószínűséggel az 1990-es évek közepén lehetett, kiindulva a roncs jelenlegi állapotából.

fesdu1.jpg

Egy dolog azonban biztos: a roncs a helyén van. Álló helyzetben süllyedt el és ért „talajt” 29-30 méteres mélységben, ami a látási távolságot (kb. 15-20 méter) és a víz hőmérsékletét (egész évben kb. 28 fok) figyelembe véve ideális körülményeket biztosít a búvárkodás még kezdő szinten gyakorló búvárok számára is. 

fesdu3.jpg

A 30 méter hosszú roncs orra kb 30 méteren található, a tat pedig 27. A roncs fedélzetét már intenzíven birtokba vették a szivacsok, a lágy és kemény korallok, körülötte és benne pedig nagy halrajok cikáznak folyamatosan.

fesdu8.jpg

A Fesdu orrától indulva kikerüljük a még a helyén található kis árbocok egyikét, majd a fedélzetet és a két kis raktérnyílás felett átúszva hamar az apró kormányfülkéhez, mini hídhoz lehet úszni, amely már eléggé le van amortizálva a tengervíznek hála. A híd tetején már néhol elkopott a korlát, de nagyon szép látványt nyújt még így is a roncs eleje.

fesdu4.jpg

A hátsó felépítmény mellett már számos helyen eltűnt a fedélzet borítása, ezen benézve láthatjuk a hajó egykori gépészeti elemeinek maradványait. A roncsba, a szűk járatok és a kevés nyílás miatt nem javasolják a beúszást, egyedül a kormányállásba és a hátsó, „legénységi” részlegbe lehet könnyem bejutni és körülnézni. 

fesdu2.jpg

A roncs hátsó szekciója is nagyok szép, mivel a törzs szinte teljes egészében egyben van, komolyabb sérülés nincs rajta. A raktárak nyílásán bevilágítva még mindig látható pár cső, illetve más hajóalkatrész. A tatnál kb. 28 méteres mélységben meg lehet még csodálni a roncs hajócsavarját is.

fesdu11.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Maldív-szigetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr995417633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása