HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

9. S. S. San Jacinto - Bahamák

2012.09.28. 21:35 booware

bah1_3.jpg

Ezúttal irány a gyönyörű Bahama szigetek! A Bahamák népszerű turistacélpont, így minden évben rengeteg búvár keresi fel a helyi idilli tengerpartot. Aki roncsot akar „merülni”, az ne hagyja ki a régió egyik legismertebb és fekvése miatt a kezdőtől a haladó szintig biztonságos merülést nyújtó S. S. San Jacinto hadihajó roncsait. Igazi egzotikus merülés, a kellemes, szinte langyos víz gyönyörű tiszta és kék, a hajó roncsainak kontúrjai már a felszínről kirajzolódnak.

sanjacinto6.jpg

Egy kis történelem: A San Jacinto 1850-ben készült el New Yorkban, és egyike volt azon Észak - Amerikában gyártott hajóknak, amelyek gőz meghajtással voltak felszerelve. A hajó kísérleti nyúlnak is tekinthető, az akkori legmodernebb technikákat próbálgatták élesben rajta. Pályafutásának elejére ez rá is nyomta a bélyegét, Európai, mediterrán útjai során sokszor kellett „motorjait” szerelni, javítani, egészen addig, amíg egy teljesen újat nem kapott. 

bah8.jpg

Később a karibi térségben szolgált, majd az Indiai Óceánra vezényelték, ázsiai küldetése során számos helyen megfordul, mint pl: Sziám, Hong-Kong, Singapur, Japán, stb. Tevékenyen részt vett a Második Ópium háborúban is, ha már ott volt. A Kelet-Indiai térséget otthagyva afrikai célállomás következett, mely során a rabszolga kereskedelem megfelelő biztosítása volt a fő feladata. Eseménydús pályafutása vége fele számos nagy tengeri csata résztvevője volt az amerikai polgárháborúban.

bah3_1.jpg

A számos ütközetet túlélt hajót egy apró, de a tengeren végzetes hiba juttatta hullámsírba: New Hampshire-ből tartott a Bahamákra, amikor Nagy Abacos szigetétől keletre zátonyra futott. A hajó „állva maradt” a zátonyon, így az értékeket és fegyvereket ki tudták hozni a hajóból, és így senki sem veszett oda. A hajót megpróbálták megmenteni, de később sérülései miatt inkább lemondtak róla. Idővel a zátonyról a vízbe süllyedt, ahol a tenger elkezdte „emészteni” a hajót.

bah2_2.jpg

A tökéletes környezetben nyugvó roncs hamar előtűnik a jó látási viszonyok és a kis mélység (max. 14 méter) miatt. A tenger nyüzsgő kis szigetté alakította a roncs részeit. A főleg fa alkatrészek többnyire nagyon jól felismerhetőek, mint például a fedélzet egy nagy része, illetve a gőzkazánok és fémalkatrészek, melyek kissé szétszóródtak és belepték a tengeri élővilág sokszínű képviselői, mint például a roncs odvaiban megtalálható elmaradhatatlan murénák is. 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Bahamák

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr804809089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása