HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

46. S.S. President Coolidge - Vanuatu, Melanézia

2013.02.09. 09:57 booware

coolidge1.jpg

Mostani bejegyzéssel egyszerre látogatunk meg egy luxus utasszállítót és egy katonai teherhajót, ugyanis mostani úti célunk az elsőből vált a másodikká a II. VH során. A Csendes-óceáni szigetvilág partjánál fekvő roncs szerencsésen megvédte több, mint 5300 fős legénységét, de kapitánya hősként merült el a hajóval együtt. Ez a gazdag történelmű hajó az S.S. President Coolidge.

coolidge8.jpg

Egy kis történelem: A hajó 1931 februárjában csúszott a vízbe a Newport News Shipbuilding & Drydock Co. Newport News hajógyárban, az amerikai Virginia államban. Az első időszakban az American President Lines cég luxusjárataként utasokat szállított a Csendes-óceán különböző területein, igazán kellemes körülményeket biztosítva többek között két medencéjével és különböző szalonjaival. Az utasszállító több sebességi rekordot is megdöntött szokásos Tokyo – San Francisco útvonalán. 1941-ben az USA haditengerészete csapatszállítóként (troop transport ship) hadi szállításokra kezdte használni a hatalmas hajót, főleg a Honolulu – Hawai - Vanuato útvonalon.

coolidge16.jpg

1942. október 26.-án a Vanuatu-hoz tartozó Espiritu Santo kikötője közelébe érkezve a hajó „ÁLLJ” üzenetet kapott a kikötői hivataltól, ugyanis az amerikai erők a haditengerészeti kikötő védelmében aknákat telepítettek a kikötő körüli vizekben. Az S.S. President Coolidge azonban – a japán tengeralattjáróktól való félelmében – mégis ki akart kötni - illetve be akart törni - de a kikötő előtt „baráti” aknára futott, illetve rögtön kettőre… A robbanások következtében a hajó súlyosan megsérült, de még sikerült a part közelébe irányítani Euart kapitánynak, így majdnem a teljes személyzet megmenekült. A robbanásban meghalt egy gépkezelő. A kapitány – miután már sikeresen elhagyta a hajót – megtudta, hogy egy mozgásképtelen sérült fennragadt a gyengélkedőn, visszament a süllyedő hajóra és kimenekítette őt, de ő maga már nem tudott újra kijutni …

coolidge17.jpg

A 199 méter hosszú hajó a part közelében a sekély vízbe dőlt majd süllyedt el a jobb oldalára dőlve egy lejtőn, így a hajó orra kb. 20 méter mélyen van, de a tat rész már kb. 70 méter mélyen található. A látótávolság igen jó, tiszta időben 15 – 30 méter között van, a víz kb. 23-26 fokos a roncsnál, áramlatok nincsenek, illetve nagyon gyengék. Mivel a süllyedés előtt a kapitány nem gondolta, hogy a hajó elmerülhet, meghagyta a legénységnek, hogy az evakuálás előtt minden eszközt, felszerelési tárgyat hagyjanak a fedélzeten, így ma is sok fegyvert, sisakot és különböző érdekes dolgot lehet látni a fedélzeten.

coolidge7.jpg

A roncs orránál ereszkedve azonnal körvonalazódik a hajó hatalmas mérete, a búvár itt érzi igazán először mekkora monstrum is volt "életében" a Coolidge. Itt látható a fedélzeti ágyú, majd a hajó hídja felé közeledve találhatunk egy fodrász széket is. A fedélzetközbe be lehet úszni, szép tágas a „sétány”. A hajó törzsébe vágott lyukakon keresztül látható a szállítmány egy része is, például tankok és harckocsik maradványai, majd a motortér is megnézhető egy következő résen benézve. A fedélzet felett úszva még láthatóak a mellékhelységek maradványai és a kémények hajdani helyei, majd célszerű visszafordulni, mert itt már kb. 35-40 méteres mélységben vagyunk.

wreck_full.gif

A hajó egyik nevezetessége a hajó első osztályának étkező termében található kép, illetve faragott szobor, amely a „Hölgy” elnevezést kapta. A hölgy a mai napig igen jó állapotban van, gyakori témája a roncsmerülők képeinek. Tapasztalt roncsmerülők megkereshetik az orvosi szobát is, melyben még most is számos üveg, edény és kémcső épségben látható. Eközben a roncs szinte összes pontján látható vagy található hadi felszerelés, például sisak, karabély vagy muníció.

coolidge4.jpg

Az élővilág nagyon nagy mennyiségben képviselteti magát, számtalan halfaj megtalálható a roncson, a növények meg zöld bevonattal látták el a roncs nagy részét. 

coolidge13.jpg

Még pár kép a roncsról és egy jó videó:

coolidge9.jpg

coolidge10.jpg

coolidge3.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Melanézia

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr365070622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása