Térjünk vissza egy roncs erejéig a roncsmerülők Mekkájához, a Vörös-tengerhez, ahol – talán a régi, fa szerkezetű vitorlásokon kívül – mindenki megtalálja a hozzá legjobban illő roncsot. Mivel a víz meleg, a látási viszonyok általában jók, és a merülési mélység még a kevésbé tapasztalt búvárok számára is elérhetők, így Egyiptom köztudottan elsődleges célpontja a roncskedvelő búvároknak. Most látogassuk meg a híres „hajó mágnest”, az Abu Nuhas zátonyt, azon belül az 5. posztban bemutatott S.S. Carnatic hajóroncs szomszédját, a Giannis D.-t.
Egy kis történelem: A Giannis D.-t Imabari-ban, Japán egyik kikötőjének hajóépítő gyárában építették és tették vízre 1969.-ben. Eredetileg Shoyo Maru névre keresztelték ezt a 2932 tonnás teherhajót, amelyet egy 2X6 dugattyús ikermotor hajtott, így végsebessége elérte a 12 csomót. 1975 és 1980 között Markos néven járta a tengereket, majd 1980-ban kapta meg végleges nevét, a Giannis D.-t, amikor egy görög cég vette meg és állította szolgálatba különböző állomások között.
A hajó a végzetes napon 1983. április 19.-én a horvátországi (akkor még jugoszláviai) Rijeka városából ment a szaúd-arábiai Jeddah-ba faanyaggal megrakodva. A Suez-i csatornát elhagyva valamilyen okból- valószínűleg navigációs hiba miatt - hirtelen letért az útvonaláról, és nagy sebességgel „lefejelte” az Abu Nuhas zátony észak-nyugati részét. A Giannis D. a nagy sebesség miatt felült a zátonyra és enyhén megdőlt. Mivel az ütközés után egy nagy rést fedeztek fel a hajó oldalán, így a legénység azonnal elhagyta a hajót. Egy évvel a baleset után a hajó összeroppant és kettétörött a zátonyon és lesüllyedt a zátony alá a tengerbe.
A
A hajóorr része kb. 10 méterre található a víz alatt, a hátsó, fedélzeti építmények
További információ a hajóról ITT.
Videó előtt egy kis ráadás: Itt egy kép a Giannis D. hajóról, miközben süllyed!