Amint azt a 28. bejegyzésnél is látható, hidegebb vize ellenére a Balti-tenger is kedvelt roncsmerülő terepe az erre szakosodott búvároknak. A kereskedelem, közlekedés, illetve a térség hadi tevékenységei vagy viharai is nagyban hozzájárultak a nagyszámú hajóroncshoz, de itt is megjelentek a mesterséges zátonyként, illetve turisztikai látványosságként elsüllyesztett hajók is. Most a Balti-tenger lengyelországi szakaszán ilyen célból elsüllyesztett egyik roncsához, a Bryza-hoz látogatunk el.
Egy kis történelem: A hajóról és munkásságáról újfent nem nagyon lehet tényeket közölni, hála a nem túl érdekes előéletének. A Bryza-t 1965-ben gyártották helyben, az észak-lengyelországi Gdansk kikötőváros hajógyárában (Gdańsk Stocznia Rzeczna). A dízelmotoros,
A hajót 2008-ban Gdansk kikötőjétől északra, Gdynia városával szemben húzódó félsziget végén lévő Hel településtől 800 méterre délre süllyesztették el. A hajó a könnyen merülhető 21 méteres mélységben, álló pozícióban található a homokos aljzaton. Legmagasabb pontja 10,5 méterre van a vízszinttől, így a Bryza a kezdő roncsmerülő búvárok számára is érdekes gyakorlópálya.
A hajó törzse teljesen egyben van, semmilyen sérülés nincs a roncson. Az alsó fedélzeti felépítmények és a híd könnyen átjárhatóak, lévén kiszereltek minden lehetséges akadályt a süllyesztés előtt. Hajó borításán persze már megtelepedtek a tengeri élőlények, ez szép patinát kölcsönöz a roncsnak.
A víz hőmérséklete a roncs körül nyaranta kb. 16 fok, így erősen javasolt a szárazruha. A látótávolság nyugodt időben kb. 5 –
Külön köszönet a Balticquest csapatának, hogy megoszthattam a képeiket / Special thanks to the team of Balticquest to share their photos!
További információkért kattints az alábbi képre / Click on the last picture for additional informations!