A sok vas monstrum után jöjjön újra egy fahajó, ráadásul újra Észak-Amerikából, a Nagy Tavak egyikéből, a „Felső” tóból. Ez a több, mint 110 éves roncs méretét tekintve nem nagy, nincs jelentősebb pillanat korábbi életében, süllyedése sem rázta meg a világot. Egyszerűen csak szép. Legalábbis nekem. Lássuk hát a vágott orr rész miatt ritkának számító roncsot, a Mayflower-t.
Egy kis történelem: A hajót a Winconsin államban található Sugeron Bay-ben építették 1888-ban Johnson Harry hajógyárában. A kétárbocos vitorlást kifejezetten szállítóhajónak építették, erre utal a már említet egyedi hajóorr is. A Mayflower rövid élete alatt nehéz terheket cipelt a Nagy Tavak környékén, ahol a zord időjárás sok hajó életét keserítette meg, vagy tette tönkre.
1891. június 2.-án jött el a végzet, ekkor a hajó a Duluth-i Főiskola építéséhez szállított hatalmas homokkő darabokat, amikor Portage és Duluth között erős, rendkívül szeles viharba került. Addig-addig dobálta a szél a kis fahajót ide-oda, amíg a törzs egy helyen megnyílt a nagy teher alatt, és szinte azonnal elsüllyedt, magával rántva a halálba a 4 fős legénység egy tagját.
A Mayflower azonnal elsüllyedt, és több mint 100 évig nem is tudtak róla semmit sem. A roncs háborítatlanul hevert 120 méterre a hajózási útvonaltól
A rövid hajós utat követő ereszkedés során nagyon izgalmas látvány a
A hajó orr részén látható a csörlő, ráadásul még mindig rajta van a lánc egy része is. A roncsba értelem szerűen nem lehet beúszni, mivel nincs hova, így célszerű a fedélzet felett két kört leírva végigúszni, így a hajó maradványának minden részletét jól meg lehet figyelni.
További információért és még több képért kattints a fenti képre / For more information and the origine of photos click on the photo behind!
Mivel videó most sajnos nem áll rendelkezésre, így mellékelek 2 képet a hajó jelenlegi állapotáról: