HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

75. Nasello - Elba sziget, Olaszország

2013.06.15. 22:40 booware

Nasello3.pngA mostani bejegyzésben egy olyan hajó roncsát járjuk körül, amely a tipikus példája annak, hogy egy háborúban gyakran a semmilyen szerepet be nem töltő, semmilyen hadi tevékenységet sem végző egyszerű halászhajók is könnyen áldozatául estek a mindent elsöprő pusztításnak. Egy ilyen szürke „egér” a Szardínia szigetének keleti partjánál nyugvó Nasello roncsa is.

Nasello4.png

Egy kis történelem: A hajót a németországi Hamburgban gyártották 1924-ben. A közepes méretű (45 méter hosszú) halászhajót speciális gőzgép hajtotta. Első éveiben a szokásos halász üzemmódban pöfögött erre-arra, majd a közelgő háború miatt olasz tulajdonosai szállító szerepet is szántak már neki, ennek ellenére a hajó semmilyen hadi cselekményben nem vett rész. Első háborús élménye egyben az utolsó is lett…

Nasello9.jpg

1943 április 3-án a hajó Olbia-ból a tartott a sziget fővárosa Cagliari irányába közel a parthoz, amikor az Orosei öbölnél lecsapott rá az angol HMS Safari. A tengeralattjáró kapitánya így emlékezik vissza az eseményekre: „Megláttuk a hajót és észrevétlenül a közelébe kerültünk. A felszínre érve 1100 méterről azonnal tűzet nyitottunk rá, de az nem válaszolt. Legénysége a partra akarta juttatni a hajót, de ezt nem engedhettük, ezért, miután elhagyták a sérült hajót, újra tűzet nyitottunk a fedélzeti ágyúkkal. 54-szer lőttünk rá,ezek közül volt pár szép találat is, így a hajó elsüllyedt.”

Nasello1.png

A Nasello az öböl partjához közel, közvetlenül Cala Luna strandja előtt süllyedt el, és bal oldalára dőlve érte el az aljzatot 34 méteres mélységben. Mivel a támadók alapos munkát végeztek, a Nasello középső része szinte teljesen összetörött, darabok szakadtak ki belőle. Ezzel szemben a tat és a hajóorr nagyjából jó állapotban maradt, így ezek szép látványt is nyújtanak.

Nasello5.jpg

A roncs végéből indulva látható a kormánylapát és a hajócsavar egy része, ahogy kiáll a homokból. Tovább úszva két kabinhoz lehet eljutni, ezeknek már nincs meg a borításuk,, illetve falaik, már csak a felépítmény fém váza maradt meg.

Nasello2.png

Kicsivel távolabb látható a raktér egy része, amely a roncs egyik legnagyobb része, itt még mindig jól látható a fő hajtótengely, melyen még mindig rögzítve van egy nagy acélkábel. A hídba és a roncs hátsó részébe be lehet úszni, de csak alapos szakértelemmel és megfelelő tapasztalattal rendelkezők tegyék azt.

Nasello7.jpg

Az orr rész talán a leglátványosabb pontja az egész roncsnak, szép állapotban van még ennyi év után is. Az egyenként kb. 200 kg-os „vasmacskák” láncukkal együtt még mindig a helyükön vannak, a jobb oldali gyakori szereplője a búvárok fényképeinek. A hajóorr alatt egy hatalmas muréna lakik, vele jobb a békesség, mert nem nagyon csípi a betolakodókat. 

Nasello8.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr285363137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása