HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

5. S. S. Carnatic - Egyiptom

2012.09.22. 15:31 booware

2012-09 008.jpg

A Vörös Tenger bővelkedik szebbnél szebb, izgalmasnál izgalmasabb hajóroncsokban. Ez egyrészről nagyon jó dolog, mert élményekben gazdag, tartalmas utazás keretén belül meglátogathatunk sok csodás roncsot, másrészről nem szabad elfelejtenünk, hogy sok esetben nagy pusztítás, illetve számos emberélet árán kerültek oda. Ilyen roncs például az Abu Nuhas zátonynál található S. S. Carnatic.

 2012-09 002.jpg

A gőzhajó 1863-ben épült Angliában, az akkori hajóépítési trendnek megfelelően már felszerelték gőz meghajtáshoz szükséges berendezésekkel, de elsődlegesen még a vitorlázatban bíztak tervezői, így leginkább a korabeli hibrid meghajtású hajók közé lehet sorolni. Szerepét tekintve főleg teher és postahajó volt, de korlátozott számban utasokat is szállított.

2012-09 001.jpg

Egy kis történelem: a végzetes nap igazából két napig tartott. A hajó Suezból Bombay-be tartott, amikor 1869 szeptember 13-án emberi (irányítási) hiba miatt nekiment az Abu Nuhas zátonynak, majd fent is akadt rajta. A parancsnok nem ürítette ki a hajót, így az utasok a személyzettel együtt (kb. 230 fő) a fedélzeten maradtak. Szeptember 14-én délelőtt balszerencséjükre feltámadt a szél, és a főleg rézöntvényeket, bort és pamutot szállító hajó belefordult a tengerbe. A szerencsétlenségnek 27 halottja volt. 

2012-09 010.jpg

Az eredetileg kb. 90 méter hosszú és 10 méter széles hajó oldalára dőlve fekszik a homokos tengerfenéken. A hajóból mára csak a fa „csontváz” maradt meg, melyre rendkívül színes élővilág tapadt. A hajóba könnyű szerrel be lehet úszni, csak a rácsszerű vázakra kell vigyázni, könnyen bele lehet a palackkal akadni. A legmagasabb pontja kb. 20 méter mélyen van a zátony előtt a tengerben, a hajófenék pedig 25-27 méterre van a vízfelszíntől.egypt-v-alatt 204.jpg

A látótávolság általában jó, áramlás a zátony közelsége miatt közepes, de kezdő búvárok számára is ideális merülés nyújt a Carnatic. egypt-v-alatt 246.jpg

Az Abu Nuhas zátony az idők folyamán rendkívül hatékonyan szedte áldozatait, több hajóroncs is található a zátony oldalán különböző időkből. Ezekkel szándékaim szerint később még foglalkozom. 

egypt-v-alatt 238.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: Egyiptom

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr754795997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása