Jelen kirándulásunk a Földközi-tenger keleti részéhez, Ciprus szigetéhez vezet. Ha hajóroncsról beszélünk ezen a vidéken, mindenki egyből rávágja, hogy Zenobia, pedig több érdekes roncs is található a mostanában bankrendszerének összeomlásán rágódó szigetország partjai mentén. Mai kirándulásunk célpontja szó szerint célpont volt, ráadásul katonai, így valószínűleg nem lesz festmények témája… Nézzük meg a Vera K. hajó roncsát.
Egy kis történelem: A hajót a németországi Kiel kikötővárosában a Deutsche Werke A. G. építették össze 1951-ben. A teherszállító hajó munkás éveiről sokat nem tudni, csak annyit a biztos, hogy görög, majd libanoni zászló alatt hajózott. Az utolsó útján is ilyen zászló alatt ért partot 1971-ben (más források szerint 1972).
A hajó balesetéről pontos információk nincsenek, az biztos, hogy a hajó a romániai Constantza-ból Bejrut felé volt úton, amikor két és fél kilométerre Ciprus nyugati partján található Paphos híres üdülőövezetétől ráment a Mouila sziklára, és ott is ragadt. A szerencsétlen hajó története itt még nem ért véget, mivel kis része kilógott a vízből, így a katonaság oldotta meg a problémát, célba lőttek a roncsra, majd felrobbantották, így Vera K. elmerült.
Az üdülőövezet végén, az utolsó szálloda melletti strand partjától kb. 200 méterre található a roncs
A roncs legtöbb része, de főleg a hajótörzs a köves, kavicsos aljzaton hever össze-vissza, sok részük nem is különböztethető meg egymástól. Sok darab, mint egy kockás lap fekszik fenéken, néhol pár cső, illetve más fém alkatrész társaságában.
Ezzel szemben a híd még jó állapotban maradt, de ez a rész sem az ínyenceknek való. Az eredetileg
A merülés során egy dologra nagyon vigyázni kell: a terület közel van a strandhoz, az ottani szabályozás és annak felügyelete pedig kívánnivalót hagy maga után: a sok, minden felé cikázó jet-skis nem néz nagyon körül, ezért a búvárnak kell vigyáznia arra, hogy hol jön fel a felszínre.