HTML

Hajóroncsok

Merülhető hajóroncsok a világ különböző tájain. Gyere el egy virtuális búvárkalandra!!!

Friss topikok

  • rezgaras: @Szarazinda: A hegyet is megmászod, nem? (pedig a hegy nem változik tőle) (2018.08.16. 16:38) 122. Express Samina - Görögország
  • eßemfaßom meg áll: @korxi: "A torpedót nem kilövik hanem elindítják, a saját hajtőműve a saját propellerével hajtja m... (2017.06.20. 17:23) 121. U-352 - USA
  • Circus: Ha jól tudom (1-2 perc guglizással megerősítve) ezek a angliai német partraszálláshoz készültek, d... (2016.08.24. 16:11) 119. Siebel Ferry - Horvátország
  • Revolutionist: Miért állt le ez a csodálatos és szuper hiánypótló blog??? :-( (2016.05.28. 02:23) 118. Sweepstakes - Kanada
  • csergezerge: Azért nem kéne a szegény buvárt ijesztegetni a hideg vizzel. Szinte mindig 29-31 fokos a viz, márc... (2015.12.26. 13:04) 69. San Francisco Maru - Truk Lagoon, Mikronézia

57. Kyokuzan Maru - Coron Bay, Fülöp-szigetek

2013.03.21. 19:09 booware

kyo5.jpg

A mai bejegyzés során visszatérünk a Fülöp-szigeteki „Scapa Flow-ba”, a Coron Bay-be, amely a sok II. VH-s roncs miatt nagyon népszerű merülőhelynek számít. A japán megszállás miatt sok hadihajó állomásozott a nyugodt part menti vizeken, melyekre néha-néha lecsaptak a szövetséges erők, így manapság rengeteg elérhető háborús hajóroncs várja a nyaraló vagy kalandozó búvárokat. Mai célpontunk a legészakabbra fekvő roncs, a Kyokuzan Maru.

kyo1.jpg

Egy kis történelem: A hajó előéletéről nem sokat lehet tudni, de az biztos, hogy 1943-ban készült el és 1944-ben mint hadihajó szállt vízre Japánban, a Miyaji-i Kisen hajógyárban. A hajót hadi teherszállításra tervezték és építették, és miután elkészült, rögtön csatába is küldték. A Kyokuzan Maru szerencsétlenségére pont akkor vezérelték a hajót a Fülöp-szigeteki Coron öbölbe, amikor az amerikai légierő egy kb. tíz napos intenzív légitámadás sorozattal letarolta és elsüllyesztette a területen horgonyzó hajók nagy részét.

kyo6.jpg

A hajót 1944 október 2-án érte végzetes találat Busuanga sziget északi részén, de a legénység még idejében elhagyta a lassan elmerülő hajót. A kb. 160 méter hosszú hajó 40 méter mélyre süllyedt és áll jelenleg a tenger fenekén, a legmagasabb pontja 10 méteren van. A fedélköz és a fedélzet 22 – 28 méter mélyen található. A hajó a térség egyik legjobb állapotban lévő roncsa, merülés során az orr résztől a fedélzet felett haladva könnyen felismerhetőek a növényekkel benőtt fedélzet épségben maradt részai, mint például a korlátok, az árbocok és daruk, a híd és fedélzeti csörlők, bakok.

kyo11.jpg

A fedélzeti felépítmények könnyen átjárhatók, a réseken sok fény jut be ide, így könnyen lehet tájékozódni. A rakterekbe beúszva látható még a Kyokuzan Maru által szállított hadianyag egy része, törött porcelán csészék, gumi gázálarcok és egyéb felszerelési tárgyak tűnnek fel itt-ott a hajóroncs különböző pontjain.

kyo9.jpg

A legfőbb látványosság a tágas, könnyen bejárható raktérben várja a búvárt, itt teherautók és személyautók maradványai találhatóak, különösen az abroncsok maradtak meg jó állapotban. A látótávolság nagyon jó, az öbölre jellemző 20 – 25 méteres távolság sem kizárt tiszta időben. A víz hőmérséklete nagyon kellemes november és május között, 20-22 fok is lehet a roncsnál.

kyo3.jpg

A térség élővilág állománya rendkívül gazdag, rengeteg féle hal úszkál a roncs körül, az apróbbak rajokban, a nagyok maximum párban, vagy egyedül. Látható itt skorpióhal, vadászó tonhal csapat, továbbá szivacsok, algák és korallok az árbocoktól a hajó aljáig.

kyo12.jpg

Még több információért, illetve az eredeti képekért kattintson az alábbi képre / Click on the photo below for more information and origin of photos!

kyo4.jpg

2 komment

Címkék: Fülöp-szigetek

A bejegyzés trackback címe:

https://hajoroncsok.blog.hu/api/trackback/id/tr655161289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2013.04.28. 16:01:52

Coronnál volt szerencsém merűlni, akit érdekel egy kis történelemmel megpaprikázott élménybeszámoló, annak szívesen ajánlom a blogbejegyzésem: hungariangeographic.blogspot.co.uk/2013/04/hetfo-o-je.html
süti beállítások módosítása